tisdag 25 mars 2008

Återerövring av livet

I början av januari flyttade jag till en helt ny stad, Uppsala efter att tillbringat nästan tre år på Gotland då jag läste utbildningen där. Att lämna en rolig tid med fantastiska vänner på Gotland för att börja om på något nytt i Uppsala har varit och är en stor omställning. Kanske tuffare än jag någonsin anat eftersom i stort sett allt hittils har kretsat kring mitt jobb och ibland kanske en allt för stor fokusering på det jag inte kan istället för det jag faktiskt har klarat av.

Har nu kommit till insikt av att livet består av så mycket mer än bara jobb. Visst ett jobb är viktigt för att man bland annat ska få ihop tillräckligt med pengar, men den lediga tiden är nummer ett och nu ska jag ta tillbaka mitt liv igen! Ska bli mer social, börja träna och inte tänka på jobbet hela tiden när jag är ledig.

Nån som vill komma till Uppsala och hälsa på eller kanske vill ha ett besök? Till helgen kommer en kompis från högskoletiden och det blir så fantastic:-)

Inga kommentarer: